Esittelytapahtumat

KuRo ottaa mielellään osaa erilaisiin tapahtumiin, joissa jäsenemme voivat esitellä yhdistyksen toimintaa. Jos olet tällaisten tapahtumien järjestäjä, ota meihin yhteyttä hyvissä ajoin esimerkiksi Yhteystiedot-sivulla löytyvän lomakkeen avulla.

Olemme olleet mukana esimerkiksi Nekoconissa, erilaisissa Itä-Suomen yliopiston järjestötapahtumissa sekä Kuopion kaupunginkirjaston peliviikon esittelyissä.

Lisäksi järjestämme ajoittain erillisiä tapahtumia, joista ilmoitamme KuRon Facebookissa ja Discordissa.

Liveroolipelit

KuRo tukee Pohjois-Savon alueella järjestettävien liveroolipelien järjestäjiä. Voit pyytää meiltä apua käytännön järjestelyissä kuten tapahtuman rahaliikenteen hoitamisessa. KuRo voi myös osallistua pelien järjestämiseen rahallisesti, mutta yhdistyksen hallitus päättää tästä tapauskohtaisesti.

Tällä hetkellä KuRo on osallisena varsinkin Savon Velhokoulut -liveroolipelien järjestämisessä.

Teemme myös yhteistyötä esimerkiksi Joensuun Mannun Vartijoiden kanssa. KuRon jäsenillä on alennettu ilmoittautumismaksu sekä KuRon että heidän liveroolipeleihinsä.

Lisätietoja ajankohtaisista liveroolipeleistä löytyy KuRon Facebookista ja Discordista.

Yleiset pelipäivät

KuRon yleiset pelipäivät ovat lähes kuukausittainen mahdollisuus pelata pöytäroolipelejä. Yleiset pelipäivät ovat avoinna kaikille ja usein pelit eivät vaadi aiempaa kokemusta. Voit siis turvallisesti kokeilla sinulle uusia sääntöjärjestelmiä tai pelityyppejä turvallisesti, kun niitä on tarjolla. Pelaamisen ennakkoilmoittautumista vaativien kertapelien lisäksi voit tulla paikalle seuraamaan pelejä, tutustumaan paikallisiin roolipelaajiin kasvokkain tai pelaamaan lautapelejä.

Pelipäivät pidetään kuukauden viimeisenä sunnuntaina Kulttuuriareena 44:n tiloissa. Paikalle on mahdollista saapua alkaen kello 11. Kertapelit alkavat kello 12 ja ne kestävät yleensä noin neljä tuntia. Tarkempi pelikohtainen arvio on osa pelin ilmoitusta ilmoittautumislomakkeella. Alla oleva kartta näyttää, missä Kulttuuriareena 44 sijaitsee. Pelipäiviä ei järjestetä joulukuussa eikä kesällä.

Lisätietoja löytyy KuRon Facebookista ja Discordista.

Ilmoittautuminen

Yleisen pelipäivän kertapeleihin osallistuminen vaatii ennakkoilmoittautumista. Muutoin pelipäivään tuleminen ei vaadi minkäänlaista ilmoittautumista, vaan se on avoin kaikille. Sinun ei edes tarvitse olla yhdistyksen jäsen.

Jos haluat vetää kertapelin KuRon yleisissä pelipäivissä, täytyy sinun ilmoittaa siitä KuRon Discordin #pelipäivässä-tarjolla-kanavalla kuukauden kahden ensimmäisen viikon aikana. Tarkka päivämäärä on edellisen pelipäivän jälkeen kanavalle lähetetyssä viestissä. Käytä kanavalle kiinnitettyä viestipohjaa pelisi kuvaamiseen.

Kertapeleihin on mahdollista ilmoittautua kuukauden kolmannen viikon alussa jaettavan ilmoittautumislomakkeen avulla. Kerro lomakkeella, mistä saatavilla olevista kertapeleistä olet kiinnostunut, ja anna yhteystietosi peliin pääsemisestä ilmoittamista varten. Ilmoitamme osallistujille pääsystä mukaan kertapeleihin sen viikon alussa, jona yleiset pelipäivät järjestetään sunnuntaina.

Käytännön ohjeita

Pelipäivä on usein pitkä, vaikka pelien aikana pyritään pitämään myös lyhyitä taukoja. Sinun kannattaa ottaa mukaan riittävästi syötävää ja juotavaa omiin tarpeisiisi. KuRolla on paikan päällä kahvitarjoilu.

Jos sinulla on huolia koskien pelien sisältöä, voit ottaa yhteyttä niiden vetäjiin ennakkoon kysyäksesi asiasta. Pelin vetäjien hyviin käytänteisiin kuuluu myös varmistaa pelaajilta ennen pelin aloittamista, onko jokin sisältö heille sopimatonta. Erilaisista turvamenetelmistä löytyy lisätietoja esimerkiksi Suomen Roolipelaajien listassa turvamekaniikoista.

Löydät KuRon syrjintäyhteyshenkilöt Yhteystiedot-sivulta. Voit lähestyä heitä tapahtumissa tai ottaa heihin yhteyttä Discordin kautta, jos tarvitset tukea tai tietoa koskien vaikeasti käsiteltäviä tilanteita tai kohdattuasi sopimatonta käytöstä.

Kartta